تجهیزات میکروتیک

تجهیزات میکروتیک

تجهیزات میکروتیک

تجهیزات میکروتیک

  • ۰
  • ۰

شبکه

استفاده از domain ،tree و fores

در این بخش به سه جزء اساسی ساختار اکتیودایرکتوری یعنی domain ،tree و forest می‌پردازیم.

دامین

اصلی‌ترین جزء هر اکتیودایرکتوری domain می‌باشد. هر نمونه از اکتیودایرکتوری که نصب می‌شود حداقل شامل یک شئ domain می‌باشد. شما می‌توانید domain را همانند مرز مدیریتی تصور کنید که بر اساس آن هر domain مجموعه مدیران خود را دارد.

domainها در مجموعه سرورهایی قرار می‌گیرند که به آنها Domain Controller (DC) می‌گویند.

Tree

اکتیودایرکتوری از tree به منظور دسته‌بندی گروه‌ها به صورت سلسله‌مراتبی استفاده می‌نماید که در آن دامین‌ها به صورت فرزند یا اولاد نگهداری می‌شوند. در اکتیودایرکتوری ساختار نامگذاری به صورت سلسله‌مراتبی پیاده‌سازی شده است، به این معنی که نام فرزند، الحاقی از نام آن و نام والد آن است (که به آن FQDN یا Fully Qualified Domain Name می‌گویند). برای مثال اگر نام فرزند Tehran و نام والد آن danapardaz.net باشد، نام FQDN فرزند برابر با Tehran.danapardaz.net خواهد بود.

Forest

یک forest مجموعه‌ای از یک یا چند tree یا درخت اکتیودایرکتوری است، که به صورت همتا در نظر گرفته شده و دارای رابطه‌ی trust از نوع دوطرفه‌ی متعدی (Transitive) است . تمام دامین‌های موجود در یک forest اسکیمای مشترک و یکسانی دارند که موجب ایجاد یک فضای نامگذاری پیوسته و سازگار می‌شود. اولین دامین در هر forest دامین ریشه (Root domain) نامیده می‌شود. اکتیودایرکتوری همچنین یک پایگاه‌داده‌ی یکسان و مخصوص را بین تمام دامین‌ها به اشتراک می‌گذارد که هدف آن فراهم کردن امکان جستجوی سریع و بهینه‌ی تمام اشیاء است. به این پایگاه‌داده Global Catalog می‌گویند.

Container

به زبان ساده، container اشیائی هستند که خود در برگیرنده‌ی اشیائی دیگر هستند. هر دامین شامل مجموعه‌ای پیش‌فرض از containerها می‌باشد که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است:

  • Built-in: شامل تعدادی گروه پیش‎فرض می‌باشد که در هر دامین وجود دارد.
  • Computer: شامل تمام کامپیوترهایی می‌باشد که و.....

ادامه مطلب ار در بلاگ ما به آدرس https://www.netset.ir/blog/مفاهیم-اصلی-اکتیودایرکتوری دنبال کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی