تجهیزات میکروتیک

تجهیزات میکروتیک

تجهیزات میکروتیک

تجهیزات میکروتیک

  • ۰
  • ۰

 Pon چیست؟

(PON – (Passive Optical Network یک فن آوری مخابراتی بر پایه فیبر نوری است که فیبر را به مصرف کننده های نهایی می رساند.
فیبر نوری ارتباط بین دو نقطه را فراهم می سازد و اصطلاحا نقطه به نقطه Point-To-Point می باشد. در این حالت از دو core فیبر نوری برای یک ارتباط بهره گرفته شده که یکی برای ارسال و دیگری برای دریافت اطلاعات می باشد.
در تکنولوزی PON ارتباط از نوع یک نقطه به چند نقطه PTM می باشد. در این تکنولوژی از اسپلیتر پسیو فیبر نوری بهره گیری شده تا بتوان از back core فیبر نوری تعداد زیادی مصرف کننده نهایی را پوشش داد.

 

تجهیزات مورد استفاده در تکنولوژی PON

OLT

OLT چیست؟

دستگاه مرکزی (OLT – (Opitcal Line Terminal نام دارد. این دستگاه در اتاق سرور قرار گرفته و مانند هاب ارتباط بین مودم های ONT و سایر تجهیزات را برقرار می سازد.

GPON

ONT چیست؟

مودم (ONT – (Optical Network Terminal یا (ONU – (Optical Network Unit دستگاهی است که در کنار مصرف کننده نهایی قرار می گیرد.

مودم های ONT دارای خروجی های مختلفی ، می توانند باشند که بر حسب نوع مودم انتخابی می توانند یک یا همه موارد را شامل شوند.
خروجی های ONT میتواند شامل پورت شبکه، پورت تلفن و وایرلس باشد.

انواع سرویس های تحت شبکه و جریان ضعیف را می توان با کمک این مودم در اختیار کاربر نهایی قرار داد.

FTTX_splitter

اسپلیتر پان PON چیست؟

همانطور که در مبحث پان توضیح داده شد در فناوری Gpon از یک فیبر برای تعداد زیادی کاربر میتوان انشعاب گرفت. این عمل در اسپلیتر اتفاق می افتد. اسپلیتر دارای تعداد پورت متفاوت بوده و از ۲ الی ۱۲۸ خروجی می تواند داشته باشد. برای گرفتن انشعاب یک core به ورودی اسپلیتر فیوژن شده و در طرف دیگر بر حسب تعداد پورت اسپلیتر فیبر نوری فیوژن می گردد. فیبر های طرف خروجی تا محل کاربر کشیده می شود.

تکنولوژیGPON

Drop Cable چیست؟

از خروجی اسپلیتر یک کابل فیبر نوری ۲ core تا محل مشترک کشیده می شود. برای ارتباط Gpon یک core کافی می باشد و یک کور برای استفاده آتی یا استفاده در صورت خرابی می باشد. این فیبر به drop cableمعروف است.

FTTX





ادامه مطلب را در سای ما به درسhttps://www.netset.ir/blog/تجهیزات-شبکه-gpon-2  دنبال کنید


  • ۹۷/۰۳/۰۵
  • پریسا صلواتی

fttx

gpon

netset

olt

ont

pon

اسپیلیتر

فیبرنوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی